Partner serwisu
Drogi i autostrady

Grudziądz: Obcięcie wpływów samorządom oznacza zmniejszenie liczby inwestycji drogowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
31-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Grudziądz: Obcięcie wpływów samorządom oznacza zmniejszenie liczby inwestycji drogowych
fot. AlexKazakhov, domena publicznaDroga osiedlowa w Grudziądzu
Władze Grudziądza spodziewają się, że proponowane przez rząd zmiany podatkowe doprowadzą do istotnego zmniejszenia wpływów budżetowych samorządów. To zaś ma przełożyć się w dłuższej perspektywie czasowej na zmniejszenie zdolności miasta do zaciągania zobowiązań. Skutkiem może okazać się ograniczenie skali inwestycji finansowanych z kredytów.

Jedną z najważniejszych inwestycji drogowych prowadzonych obecnie przez miasto Grudziądz jest przebudowa ul. Południowej o wartości ok. 3 mln zł, która finansowana jest ze środków własnych. Za 1,3 mln zł przebudowywana jest natomiast ul. Północna. Również w tym przypadku miasto nie korzysta z dofinansowań zewnętrznych. Najdroższym z toczących się zadań jest natomiast budowa łącznika pomiędzy Waryńskiego a Rapackiego, na którą poświęcono 10 mln zł.

Madchodzą chude lata inwestycyjne?

Jakie są plany miasta na kolejne lata? – Priorytetem jest głównie przebudowa bądź budowa dróg lokalnych w różnych częściach Grudziądza – mówi Karol Piernicki, rzecznik prasowy prezydenta miasta. Na razie lokalne władze nie przygotowały konkretnych planów dotyczących wykorzystania zapowiadanych subwencji rozwojowych dla miast. Tłumaczą, że instrument nie został jeszcze w pełni opracowany i nie można go traktować jako pewnego źródła finansowania określonego rodzaju inwestycji. Póki co nie ma też żadnych decyzji w sprawie środków z rządowego programu Polski Ład.

Nasz rozmówca przewiduje jednocześnie, że anonsowane przez rząd zmiany dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych wpłyną na zmniejszenie dochodów bieżących jednostek samorządu terytorialnego, a władze centralne nie planują innych zmian prawnych, które by to zrekompensowały. – Będziemy zmuszeni do cięcia wydatków bieżących – stwierdza. W pierwszej kolejności ma to dotknąć sektorów edukacji i pomocy społecznej, ale UM Grudziądz zakłada, że obniżenie nadwyżki operacyjnej w kolejnych latach obniży zdolność jednostek miejskich do zaciągania zobowiązań, co przełoży się na zmniejszenie skali inwestycji, w tym drogowych, finansowanych z kredytów lub emisji obligacji.

Nie ma problemów z ekipami budowlanymi, ale z materiałami już tak

– Obecny stan infrastruktury drogowej jest zadowalający – przekonuje przedstawiciel magistratu. Jednocześnie przyznaje, że cały czas na mapie miasta można znaleźć miejsca, w których konieczne jest wykonanie przebudów, budów lub modernizacji ulic i chodników. Cały czas mają więc trwać próby pozyskania środków zewnętrznych na tego rodzaju prace.

W okresie pandemii koronawirusa miasto nie odczuło drastycznego zmniejszenia tempa zleconych prac budowlanych. – Większy problem rodzi się z cenami i dostępnością materiałów – zaznacza Karol Pierrnicki. Ich pozyskanie ma być teraz znacznie droższe niż do marca 2020 r.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Drogi i autostrady

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Biznes i przemysł

Jak obecnie radzi sobie branża transportowa

Magdalena Chajzler 13 lipca 2022

Grupa Lufthansy odwoła 33 tysiące lotów. Inne linie również anulują

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Drogi i autostrady

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5